tidak pasti apa

Wednesday 24 August 2016

Assalamualaikum 
pernah tak rasa sunyi? orang dekat sekeliling kau wujud je. tapi dalam diri rasa sunyi yang amat. macam ada lubang dalam jiwa. macam sesuatu yang tak complete pasal diri. lately, banyak masalah, hmm bukan masalah, aku lebih suka guna ayat ujian, bagi sopan sikit. ya, lately banyak ujian yang menimpa. aku rasa nak meluah tapi aku taktau nak meluah dengan siapa. lebih jelas, aku segan nak meluah aku takpandai nak menyusun tutur kata aku hanya pandai menyimpan rasa. nie bukan nak meluah ayat cinta. nie nak meluah ujian yang aku lalui. memang ya, meluah dengan Allah lebih baik. aku tahu Allah sentiasa ada.

entah kenapa aku rasa lebih mudah menyimpan beribu rasa nie daripada aku terkaku terkelu nak meluah. so, aku meluah dengan tulisan je la. :3

aku jenis taksuka orang sedih sebab aku. aku taksuka bila rasa terbeban sebab aku. walaupun aku banyak menyusahkan, membebankan. kekadang rasa diri useless. aku harap aku tak useless. 


harap aku terus kuat menghadapi ujian istimewa dari ALLAH.
moga aku terus kuat.
YEAHHHH AKU KUAT!
jangan serius sangat please 
bukan style aku nie. ayat feel lain macam XD

insert emoji BEE, insert emoji TERUNG.

sekiannnn
ilalliqa'


10 comments

  1. I felt this lately. dari rasa sunyi walaupun dikelilingi orang ramai, rasa lebih mudah menyimpan beribu rasa dari meluahkan.

    Sometimes, I think bila kita meluahkan masa emosi tak stabil, we tend to say words yang kita taknak or blaming people etc. For me, I prefer to keep it to myself first, bila dah tenang sikit baru berkongsi dgn orang.

    It's normal for this, rasanya kot hehe. Terus kuat BV!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhh im not the only one :D
      memang better simpan dulu, baru kongsi. tapi BV susah nak explain n express my feeling melalui perkataan XD

      thankssss a lot! :D

      Delete
  2. Salam..yaya saje mai sini melawat kengkawan blogger.. =D

    bertabahla ye..semua orang ade ujian masing2 yg DIA beri..sesuai dgn keadaan kita..sntiasa doa moga kita diberi kkuatan utk mghadapinya..always think positive ye ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks cik yaya sudi singgah :D

      inshaALLAH, betul tu. semoga kita semua diberi kekuatan utk menghadapi segala ujian yg diberi olehNya. ya, be positive. thanks ya cik yaya :D

      Delete
  3. pasal rasa sunyi walaupun ramai je orang sekeliling tu... saya pun sejak dua menjak ni rasa jugak :( lepas tu saya mula terfikir, maybe saya rasa macam ni sebab selalu lalai daripada ingat Allah. lama tak tahajjud, lama tak doa seikhlas hati, lama tak zikir... selalunya itu je ubat bagi jiwa saya & it works every single time :)

    luah kat manusia pun kdg2 berguna, mana tahu ilham nk setelkan tu dtg melalui mereka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. im not the only one. memang zikir n ingat ALLAH nie penawar kepada penyakit hati dan jiwa kan. :D ALHAMDULILLAH, keep istiqomah ya :)

      betul tu. u right. :)

      Delete
  4. samalah kak. makin byk rasanya masalah bila dah makin tua tok haha lol
    stay strong kak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn. makin tua makin banyak benda k fikir. n makin stress. hahahaha. paling penting be positive jak. thanks :D

      Delete
  5. Hey stay strong and stay safe and stay pretty ples? :)

    ReplyDelete

drop a comment~
arigatouuu!